دوشنبه، تیر ۳۰، ۱۳۹۹

آلمان از آمریکا خواست نیروهای خود را از این کشور خارج نکند

آلمان از آمریکا خواست نیروهای خود را از این کشور خارج نکند


 
نخست وزیران چهار ایالت آلمان (بایرن، هسن ،بادن-وورتمبرگ و راینلاند-فالتس) که از سربازان آمریکایی میزبانی می‌کنند با نوشتن نامه‌ای به کنگره آمریکا خواستند که این کشور درباره خروج سربازان خود از آلمان تجدید نظر کند و کنگره مانع خروج این سربازان شود.
طبق گزارش رویترز این نامه به ۱۳ عضو کنگره از جمله سناتور‌ میت رامنی ارسال شده است.
سخنگوی سفارت آمریکا در برلین از اظهار نظر درباره این نامه خودداری کرده است.
دونالد ترامپ اخیرا اعلام کرد که تصمیم دارد ۹۵۰۰ سرباز از ۳۵ هزار سرباز مستقر در آلمان را به نقطه دیگری منتقل کند.
ترامپ مدعی است که هزینه کلانی صرف استقرار سربازان آمریکایی در آلمان و برای دفاع از این کشور می‌کند. افزون بر آن ترامپ از عدم افزایش کافی بودجه نظامی آلمان مطابق با توافق ناتو انتقاد می‌کند.
حضور سربازان آمریکایی در آلمان برای اقتصاد این کشور نیز مفید است. به عنوان نمونه، پایگاه نظامی رامشتاین در ایالت راین‌لند-فالتس را می‌توان مثال زد.
در این پایگاه نظامی، آمریکا ۱۸۵۰۰ سرباز خود را اسکان داده است. افزون بر آن ۱۲۰۰۰ آمریکایی غیرنظامی نیز در این پایگاه اقامت دارند. ۲۵۰۰۰ نفر از اعضای خانواده این افراد نیز در ایالت یاد شده زندگی می‌کنند.
آمریکا سالانه بیش از یک میلیارد و یکصد میلیون یورو به عنوان حقوق و دستمزد به این افراد پرداخت می‌کند. بخش اعظم این پول در خاک آلمان مصرف می‌شود. در مجموع می‌توان گفت از منظر اقتصادی، حضور نظامی آمریکا در آلمان سالانه حدود دو میلیارد و ۳۴۷ میلیون یورو، برای آلمان تولید درآمد و ارزش می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر