زنده وزیر ارتباطات: بسیاری از حملات سایبری سالهای اخیر منشأ داخلی داشته است
زنده وزیر ارتباطات: بسیاری از حملات سایبری سالهای اخیر منشأ داخلی داشته است
وزیر ارتباطات بسیاری از حملات سایبری سالهای اخیر منشأ داخلی داشته است
وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد بسیاری از حملات سایبری سالهای اخیر منشأ داخلی داشته و از آلودگی ناشی از فیلترشکنها برای حمله به زیرساختها استفاده شده است.
ستار هاشمی روز شنبه ۱۰ آبان در گفتوگو با خبرگزاری ایلنا با بیان اینکه «فیلترشکنها بستر نفوذ دشمن را فراهم کردهاند»، افزود که اسرائیل در جریان جنگ ۱۲ روزه با ایران نیز از همین بستر آلوده سوءاستفاده کرده است.
براساس آخرین گزارشها، بیش از ۹۰ درصد کاربران اینترنت در ایران عضو شبکههای اجتماعی هستند و دستکم ۸۴ درصد آنان بهخصوص برای استفاده از تلگرام، اینستاگرام و یوتیوب چارهای جز استفاده از فیلترشکن ندارند.
وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه استفاده از فیلترشکنها تهدید جدی برای امنیت ملی است، گفت که کاربران فیلترشکنها معمولا دانش کافی برای خطرات پشت صحنه ندارند و نمیدانند که با استفاده از آنها عملاً به یک سرور یا نهاد واسط اعتماد میشود و این اعتماد بالقوه آسیبزا است.
هشدار وزیر ارتباطات دولت پزشکیان در حالی مطرح میشود که با وجود وعدۀ رفع فیلترینگ در دوران مبارزات انتخاباتی مسعود پزشکیان، فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت، هفتم آبان بار دیگر گفت این موضوع هنوز «در دستور کار» است.
پیش از آن اما روزنامه شرق گزارش داده بود که کمیتۀ بررسی شورای عالی فضای مجازی در جلسه سوم آبان به رفع فیلتر تلگرام، یوتیوب و اینستاگرام «رأی منفی» داده است.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر