پنجشنبه، آبان ۰۹، ۱۳۹۸

توییتر تبلیغات سیاسی را ممنوع کرد

توییتر تبلیغات سیاسی را ممنوع کرد


توئیتر سال گذشته شماری از حساب‌های کاربری در روسیه را که اطلاعات جعلی در در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ آمریکا منتشر می کردند را بست.
جک دورسی، مدیرعامل شرکت توییتر، چهارشنبه هشتم آبان اعلام کرد، هر نوع تبلیغات سیاسی در این شبکه اجتماعی ممنوع می شود.
به گزارش رویترز، مدیرعامل شرکت توییتر تاکید کرده است، شبکه های اجتماعی به تبلیغ کنندگان برتری ناعادلانه‌ای می دهد تا به اشاعه اطلاعات گمراه کنند‌‌ه‌ با هدف تحت تاثیر قرار دادن گروه‌های مشخص مورد نظر بپردازند.
جک دورسی در توییتی تصریح کرده است، در حالی که تبلیغات اینترنتی برای تبلیغ کنندگان تجاری فوق العاده قدرتمند و بسیار موثر است، اما این قدرت خطرات قابل توجهی را متوجه عرصه سیاسی می‌کند، امکانی است که با آن می‌توان بر آرا رای دهندگان اثر گذاشت و زندگی میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار داد.
پس از آن که فیس بوک در اوایل ماه اکتبر اعلام کرد که صحت و درستی تبلیغات سیاسی و تبلیغات انتخاباتی را مورد بررسی قرار نمی‌دهد، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. مارك زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، هم هفته گذشته به نمایندگان كنگره گفت كه سیاستمداران حق دارند كه در فیس‌بوك آزادی بیان داشته باشند.
به گزارش آسوشیتدپرس، پس از آن که گوگل، توییتر و فیس بوک در ماه سپتامبر از حذف یک ویدئو مربوط به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده از حزب دموکرات خودداری کردند، حساسیت درباره تبلیغات سیاسی در شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته است. منتقدان می‌گویند، ویدئو دونالد ترامپ درباره جو بایدن «گمراه کننده» و نادرست است و می‌بایست حذف شود.
در مقابل الیزابت وارن، یکی دیگر از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، در یک برنامه تبلیغاتی مارك زاکربرگ را متهم کرده است که از دونالد ترامپ حمایت می‌کند.
منتقدان از فیس بوک خواسته‌اند که تمامی تبلیغات سیاسی را متوقف کند.
اما هنوز گوگل و فیس بوک به اقدام توییتر در ممنوعیت هرگونه تبلیغات سیاسی در این شبکه اجتماعی پاسخ نداده اند.
استیو بالاک ، فرماندار ایالت مونتانا و نامزد انتخابات رئیس جمهور آمریکا، نیز در واکنش به اقدام توییتر در توییتی نوشته است، «خوب. فیس بوک الان نوبت شماست.»
جک دورسی گفته است، می‌دانم که شبکه اجتماعی مانند توییتر در مقایسه با سایر رسانه ها، قدرت نابرابری برای هدف دادن گروههای خاص در اختیار تبلیغ کنندگان قرار می‌دهد. این موضوع دیگر به آزادی بیان ربطی ندارد.
مدیرعامل توییتر تاکید کرده است: این موضوع به خرید نفوذ با پول مرتبط است . با پول قدرت پیام رسانی سیاسی را افزایش دادن دارای پیامدهای قابل توجهی است که ممکن است زیرساخت‌های جامعه دموکراتیک امروزی آمادگی تحمل چنین روندی را نداشته باشد.
وی افزوده است، یک گام به عقب نشستن برای پاسخگویی به چنین موضوع ارزشمند است.
توئیتر سال گذشته شماری از حساب‌های کاربری در روسیه را که اطلاعات جعلی در در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ آمریکا منتشر می کردند را بست.
وزارت دادگستری آمریکا اواخر تیرماه ۱۳۹۷ تلاش روسیه برای دخالت در انتخابات سال ۲۰۱۶ را تایید کرد و ۱۲ افسر اطلاعاتی روسیه را به مداخله در انتخابات سال ۲۰۱۶ متهم کرد. به دنبال آن واشینگتن نیز تحریم‌هایی‌ را علیه مسکو اعمال کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر