شنبه، آبان ۲۹، ۱۴۰۰

هشت تشکل‌ کارگری وصنفی برخورد امنیتی با فعالان جنبش‌های کارگری و مدنی را محکوم کردند

 

هشت تشکل‌ کارگری وصنفی برخورد امنیتی با فعالان جنبش‌های کارگری و مدنی را محکوم کردند

هشت تشکل‌ کارگری وصنفی ایران در بیانیه مشترکی، احضار، بازداشت و زندانی کردن فعالان جنبش‌های کارگری و مدنی را محکوم کردند.

امضاکنندگان بیانیه، جمهوری‌اسلامی را مسئول اصلی بحران‌های بزرگ چهار دهه گذشته دانستند و‌ نوشتند: نهادهای حاکم در واکنش به اعتراض‌های مردم، به سرکوب، ارعاب، بازداشت و زندان روی آورده‌اند.

در سالیان اخیر،‌ همزمان با افزایش مشکلات معیشتی در ایران، برخوردهای امنیتی و قضایی با فعالان کارگری و صنفی شدت گرفته است.

بیانیه از سوی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران، سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر و کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز امضا شده است.

کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های کارگری ایران، گروه اتحاد بازنشستگان، اتحاد سراسری بازنشستگان ایران و کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری نیز این بیانیه را امضا کرده‌اند.

این تشکل‌ها تاکید کردند که امید حاکمان به سرکوب اعتراض‌ها، شکست خواهد خورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر