گسترش تظاهرات پنجشنبه به چندین شهر؛ اختلال در اینترنت سراسری ایران
با گسترش اعتراضات به سوءمدیریتهای منجر به حادثه مرگبار ساختمان متروپل آبادان به شهرهای مختلف ایران طی عصر و شامگاه پنجشنبه،کاربران در ایران روز جمعه نیز خبر دادند که اینترنت مودمهای خانگی در بسیاری از شهرها از جمله تهران و اهواز قطع شده است.
اینترنت مودمهای خانگی در بسیاری از شهرها از جمله تهران و اهواز قطع شده است.
در همین روز، «نتبلاکس»، وبسایتی که قطعی و اختلال در اینترنت جهانی را رصد میکند، تأیید کرد که «دادههای شبکه نشاندهنده اختلال در اتصال اینترنت در سراسر ایران با تأثیر زیاد بر خدمات خط ثابت است.»
هزاران معترض در شهرهای مختلف ایران عصر و شامگاه پنجشنبه پنجم خرداد علیه سوءمدیریت در استان خوزستان و اعلام همبستگی با مردم آبادان در حادثه فرو ریختن برج متروپل این شهر دست به تظاهرات زدند.
تجمعات اعتراضی مردم طی شامگاه پنجشنبه از شهرهای آبادان، خرمشهر، بندرعباس، بهبهان و شاهینشهر اصفهان گزارش شده است.
معترضان در راهپیمایی خرمشهر که حضور زنان در آن پررنگ بود شعار دادند: «میکشم، میکشم/ آنکه برادرم کشت»، «خوزستانی میمیرد/ذلت نمیپذیرد»، «ننگ ما ننگ ما/ صداوسیمای ما»، «شهر ما خرابه/ مسئول همیشه خوابه» و «باقی جنایت میکنه/مسئول حمایت میکنه».
از دیگر شعارها میتوان به «رضاشاه/ روحت شاد» و «سوریه را رها کن/فکری به حال ما کن» اشاره کرد.
در این راهپیمایی همچنین شعار «فرمانده، فرمانده/شهر زیر آوار مانده» سر داده شد. اشاره آنها به مراسمهای حکومتی بویژه در روز پنجشنبه با عنوان «سلام فرمانده» است که نهادهای دولتی برای ابراز بیعت با آیتالله علی خامنهای رهبر جمهوری اسلامی هزاران دانشآموز را با اتوبوس به ورزشگاهها بردند.
«رئیسی، استعفا» نیز از دیگر شعارهای مردم خرمشهر بود.

هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر