سفر اردوهای دانشآموزی ایران در شب ممنوع شد
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از اصلاح اساسنامه
اردوهای دانشآموزی خبر داد و گفت از این پس، حرکت اردوهای دانشآموزی از
ساعت ۲۳ تا پنج بامداد ممنوع است.
فاطمه سعیدی روز شنبه (۲۹ مهر) این خبر را در گفتوگو با خبرگزاری ایسنا بیان کردهاست. این اصلاحیه پس از واژگونی اتوبوس حامل دانشآموزان هرمزگانی عازم شیراز در شهریورماه سال جاری و جان باختن شماری از آنها صورت گرفتهاست.
آنطور که سعیدی گفته، بر اساس این اصلاحیه، مربی مرد هم میتواند در اردوهای دانشآموزی دختران حضور داشته باشد و ساعت حرکت اتوبوسهای حامل دانشآموزان نیز از ۲۳ تا پنج بامداد ممنوع است.
به گفته این نماینده، در افتتاحیه مرکز کنترل سفرهای بروناستانی دانشآموزی اعلام شد که از این پس حرکت اتوبوسهای دانشآموزی از طریق سیستمها نظارت و کنترل میشود و این مرکز به طور دائم با راننده و مربی در تماس خواهد بود.
وی افزوده والدین دانشآموزان نیز میتوانند از طریق شماره تلفنی که اعلام شده اطلاعات لازم را در مورد توقف اتوبوسها و این که در چه مکانی هستند، کسب کنند.
این نماینده با استقبال از همکاری پلیس راهور و آموزش و پرورش در این زمینه، ابراز امیدواری کرد که وزارت راه و شهرسازی نیز در رابطه با ایمنسازی جادهها اقدامات خود را انجام دهد.
وی با اشاره به جان باختن چند دانشآموز هرمزگانی عازم شیراز در حادثه تصادف اتوبوس که به علت خوابآلودگی راننده رخ داد، افزود که «هزینههای سنگینی پرداخت شد تا اصلاح اساسنامه و هماهنگی آموزش و پرورش با پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شود.»
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، «ناامن بودن جادهها، عدم نظارت پلیس راهنمایی و رانندگی و خلاء و نقص اساسنامه اردوهای دانشآموزی» را از عوامل بروز حادثه برای دانشآموزان هرمزگانی عنوان کرد.
محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راه راهور ناجا نیز علت اصلی بروز این حادثه را «عدم توجه راننده به جلو ناشی از خستگی و خوابآلودگی» عنوان کرده بود.
وی گفته بود تنها کسی که در این اتوبوس، کمربند ایمنی خود را بسته بوده، راننده گزارش شده که «دلیل آن هم کنترل رانندگان از طریق سامانه سپهتن بودهاست».
به گفته حمیدی، دانشآموزان مجروح حادثه گفتهاند: «وقتی از پاسگاه عبور میکردند، راننده اعلام میکرده که کمربندها را باز کنید و هر وقت لازم شد به شما میگویم که قبل از پاسگاه بعدی کمربندها را ببندید».
بدنبال این حادثه، وزارت آموزش و پرورش از تعلیق اعزام دانشآموزان در شب، تا زمان بازنگری شیوهنامه برگزاری اردوها و بازدیدهای دانشآموزی خبر داد.
در سالهای گذشته دهها نفر از دانشآموزانی که در اردوهای مدارس شرکت میکردند در سوانح رانندگی کشته شدهاند.
از جمله سال ۹۱ در سانحه برای یک اتوبوس که عازم اردوی مناطق جنگی هشتساله ایران و عراق موسوم به «راهیان نور» بود، ۲۶ دانشآموز دختر ساکن استان چهار محال و بختیاری جان باختند.
سال گذشته نیز یک اتوبوس حامل دانشآموزان استان چهارمحال و بختیاری در مسیر برگشت از مشهد واژگون شد و دو دانشآموز جان خود را از دست دادند.
فاطمه سعیدی روز شنبه (۲۹ مهر) این خبر را در گفتوگو با خبرگزاری ایسنا بیان کردهاست. این اصلاحیه پس از واژگونی اتوبوس حامل دانشآموزان هرمزگانی عازم شیراز در شهریورماه سال جاری و جان باختن شماری از آنها صورت گرفتهاست.
آنطور که سعیدی گفته، بر اساس این اصلاحیه، مربی مرد هم میتواند در اردوهای دانشآموزی دختران حضور داشته باشد و ساعت حرکت اتوبوسهای حامل دانشآموزان نیز از ۲۳ تا پنج بامداد ممنوع است.
به گفته این نماینده، در افتتاحیه مرکز کنترل سفرهای بروناستانی دانشآموزی اعلام شد که از این پس حرکت اتوبوسهای دانشآموزی از طریق سیستمها نظارت و کنترل میشود و این مرکز به طور دائم با راننده و مربی در تماس خواهد بود.
وی افزوده والدین دانشآموزان نیز میتوانند از طریق شماره تلفنی که اعلام شده اطلاعات لازم را در مورد توقف اتوبوسها و این که در چه مکانی هستند، کسب کنند.
این نماینده با استقبال از همکاری پلیس راهور و آموزش و پرورش در این زمینه، ابراز امیدواری کرد که وزارت راه و شهرسازی نیز در رابطه با ایمنسازی جادهها اقدامات خود را انجام دهد.
وی با اشاره به جان باختن چند دانشآموز هرمزگانی عازم شیراز در حادثه تصادف اتوبوس که به علت خوابآلودگی راننده رخ داد، افزود که «هزینههای سنگینی پرداخت شد تا اصلاح اساسنامه و هماهنگی آموزش و پرورش با پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شود.»
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، «ناامن بودن جادهها، عدم نظارت پلیس راهنمایی و رانندگی و خلاء و نقص اساسنامه اردوهای دانشآموزی» را از عوامل بروز حادثه برای دانشآموزان هرمزگانی عنوان کرد.
در حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشآموزان
هرمزگانی عازم شیراز در دهم شهریورماه، هفت دانشآموز، یک مربی و راننده
اتوبوس جان باختند. ۳۰ نفر نیز مصدوم و دو دانشآموز نیز قطع عضو شدند.
بدنبال این حادثه، عبدالمجید افندی، نایب رئیس انجمن صنفی مؤسسات
حملونقل مسافربری بندرعباس اعلام کرد که راننده اتوبوس حادثهدیده
دانشآموزان هرمزگانی، «اسامی مسافرین خود را نداشته» و اتوبوس زمان سانحه،
به جای ۳۲ مسافر، ۴۵ سرنشین داشتهاست.محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راه راهور ناجا نیز علت اصلی بروز این حادثه را «عدم توجه راننده به جلو ناشی از خستگی و خوابآلودگی» عنوان کرده بود.
وی گفته بود تنها کسی که در این اتوبوس، کمربند ایمنی خود را بسته بوده، راننده گزارش شده که «دلیل آن هم کنترل رانندگان از طریق سامانه سپهتن بودهاست».
به گفته حمیدی، دانشآموزان مجروح حادثه گفتهاند: «وقتی از پاسگاه عبور میکردند، راننده اعلام میکرده که کمربندها را باز کنید و هر وقت لازم شد به شما میگویم که قبل از پاسگاه بعدی کمربندها را ببندید».
بدنبال این حادثه، وزارت آموزش و پرورش از تعلیق اعزام دانشآموزان در شب، تا زمان بازنگری شیوهنامه برگزاری اردوها و بازدیدهای دانشآموزی خبر داد.
در سالهای گذشته دهها نفر از دانشآموزانی که در اردوهای مدارس شرکت میکردند در سوانح رانندگی کشته شدهاند.
از جمله سال ۹۱ در سانحه برای یک اتوبوس که عازم اردوی مناطق جنگی هشتساله ایران و عراق موسوم به «راهیان نور» بود، ۲۶ دانشآموز دختر ساکن استان چهار محال و بختیاری جان باختند.
سال گذشته نیز یک اتوبوس حامل دانشآموزان استان چهارمحال و بختیاری در مسیر برگشت از مشهد واژگون شد و دو دانشآموز جان خود را از دست دادند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر