نتفلیکس طی سه ماه نزدیک به یک میلیون مشترک خود را از دست داد

نفتلیکس، بزرگترین شرکت پخش آنلاین فیلم و سریال، روز سه شنبه اعلام کرده است که طی سه ماه از آوریل تا ژوئیه سال جاری ۹۷۰ هزار مشترک خود را از دست داده است.
این شرکت پیشبینی کرده بود که در این فاصله زمانی بیش از دو میلیون مشترک خود را از دست بدهد.
سهام نفتلیکس در ماه آوریل و به دنبال پیشبینی از دست دادن نزدیک به دو میلیون مشترک در سه ماهه بعد، حدود ۳۷ درصد کاهش یافت و ارزش هر سهم این غول رسانهای به حدود ۲۲۰ دلار رسید که چنین میزانی از افت ارزش این شرکت طی ۱۸ سال گذشته بیسابقه بوده است.
گزارشها حاکی است که از دست دادن تعداد کمتری مشترک در دوره سه ماه دوم به همراه چشم انداز بهتر رشد در دوره بعدی یعنی از ژوئیه تا سپتامبر باعث شده است که ارزش سهام این شرکت تا هفت درصد افزایش یابد.
رید هستینگز، رئیس نتفلیکس، در پاسخ به این پرسش که چه عواملی باعث نتایج بهتر از حد انتظار شد٬ گفت که پخش برنامههای «واقعاً خوب از نظر محتوا »، به همراه تعداد زیاد برنامهها که منجر به «بازدید زیاد» شد، به آرامی نتیجه داد.
او اضافه کرده است، اگر تنها یک دلیل عملکرد خوب را بخواهیم بیان کنم، شاید بگویم که پخش سریال چیزهای عجیب (Stranger Thing) بود.
گزارشها حاکی است که آخرین فصل این سریال پرطرفدار نتفلیکس رشد فوق العادهای از نظر تعداد بینندگان داشته است.
رید هستینگز در ادامه گفته است ما در حال بررسی این هستیم که چرا به جای از دست دادن دو میلیون مشترک، یک میلیون مشترک از دست دادهایم.
او در یک کنفرانس تلفنی تاکید کرد، این خیلی سخت است که یک میلیون مشترک را از دست بدهید و آن را یک موفقیت بدانید.
نتفلیکس فتلیکس در سه ماهه اول سال جاری در حدود ۲۰۰ هزار نفری مشترک خود را از دست داده بود.
به گزارش آسوشیتدپرس، از دست دادن نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک در نیمه اول سال جاری در تضاد کامل با روندی است که با شیوع کووید در سال ۲۰۲۰ و خانهنشین شدن بسیاری٬ باعث رونق بازار فیلم و سریال شده بود. این شرکت در شش ماه نخست شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۶ میلیون مشترک را جذب کرده بود.
طبق این گزارش، نتفلیکس تا پایان ماه ژوئن سال جاری ۲۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک در سراسر جهان داشته است، رقمی که بسیار بیشتر از هر یک از رقبای جدید این شرکت مانند شرکت والت دیزنی و اپل است.
مدیریت نتفلیکس پیشبینی کرده است که در سه ماهه سوم یعنی دوره ژوئیه تا سپتامبر حدود یک میلیون مشترک جدید جذب خواهد کرد که شاید نشانه آن باشد این شرکت دوران بد را پشت سرگذارنده است.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر