چهارشنبه، دی ۰۱، ۱۴۰۰

نشست بعدی درباره آینده سوریه در تهران برگزار می‌شود

 

نشست بعدی درباره آینده سوریه در تهران برگزار می‌شود

علی‌اصغر خاجی

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران می‌گوید کشورهای «ضامن صلح» سوریه توافق کرده‌اند نشست بعدی درباره آینده این کشور، اوایل سال میلادی آینده در تهران برگزار شود.

به گفته علی‌اصغر خاجی، ایران، روسیه و ترکیه توافق کرده‌اند که این نشست بر اساس شرایط کرونا در ماه‌های فوریه یا مارس سال ۲۰۲۲، اواخر زمستان، در تهران برگزار شود.

به گفته وی، برگزاری این نشست، در دستور کار مذاکرات آستانه در نورالسلطان، پایتخت قزاقستان بوده و در بندی جداگانه در بیانیه نهایی این کشورها گنجانده خواهد شد.

آن‌طور که این دیپلمات ایرانی خبر داده، قرار است نشست تهران، پیش از اجلاس وزرای امور خارجه این سه کشور برگزار شود.

پیش از این، روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه در نخستین روز ژوئیه ۲۰۲۰ نشستی مجازی درباره اوضاع سوریه برگزار کرده بودند.

در مذاکرات معروف به آستانه در زمینه آینده سیاسی سوریه که پیش از این در قزاقستان برگزار شده بود، علاوه بر شرکت نمایندگانی از ایران، روسیه و ترکیه، نمایندگان دولت سوریه و اپوزیسیون مسلح حاضر بودند و سازمان ملل متحد، اردن، لبنان و عراق نیز نمایندگانی به عنوان ناظر داشتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر