جمعه، بهمن ۱۷، ۱۳۹۹

کرونا در ایران؛ افزایش آمار مبتلایان و موارد بستری، وضعیت «نگران‌کننده» ‌سه استان

 

کرونا در ایران؛ افزایش آمار مبتلایان و موارد بستری، وضعیت «نگران‌کننده» ‌سه استان

همزمان با اعلام خبر افزایش آمار مبتلایان به کرونا و موارد بستری از سوی معاون کل وزارت بهداشت ایران، سخنگوی این وزارتخانه روز جمعه، ۱۷ بهمن‌ماه، از فوت ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا و شناسایی هفت‌ هزار و ۶۱ بیمار جدید در یک شبانه‌روز گذشته خبر داد.

به گفته سیما سادات لاری،‌ سه هزار و ۸۱۹ بیمار در وضعیت شدید این بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

بر اساس این گزارش، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۸۷ نفر و شمار کل جان‌باختگان به ۵۸ هزار و ۳۳۶ نفر رسیده است.

خانم لاری روز جمعه درباره وضعیت شهرهای کشور گزارشی ارائه نداد، اما ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت ایران، شامگاه پنج‌شنبه، ۱۶ بهمن ماه گفت که تعداد شهرهای نارنجی پرخطر کشور در ۱۰ روز گذشته از ۱۸ به ۳۶ شهر و شهرهای زرد نیز از ۱۳۰ به ۱۷۸ شهر افزایش یافته است،.

به گفته آقای حریرچی، تعداد شهرهای آبی نیز در این مدت ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

طبق مصوبه ستاد ملی کرونا اگر تعداد بستری‌ها در یک شهرستان دو نفر از ۱۰۰ هزار نفر باشد وضعیت آن شهرستان آبی، اگر این آمار چهار نفر در ۱۰۰ هزار نفر اعلام شود، وضعیت آن شهرستان زرد، اگر این آمار شش نفر در ۱۰۰ هزار نفر باشد وضعیت نارنجی و اگر ۱۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر باشد وضعیت آن شهرستان قرمز اعلام می‌شود.

محسن فرهادی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت هم روز جمعه روند افزایشی کرونا حداقل در سه استان تهران، یزد و هرمزگان را «نگران‌کننده» توصیف کرد.

آقای حریرچی هم پیشتر گفته بود که در دو هفته اخیر وضعیت جزیره‌های کیش و قشم از وضعیت آبی به نارنجی رسیده است و دلیل آن را حجم بالای مسافران و اجرای برنامه‌های تفریحی در این دو جزیره عنوان کرد.

آمارهای رسمی وزارت بهداشت درباره کرونا همواره محل تردید بوده و مقام‌های سازمان نظام پزشکی آمار واقعی قربانیان کرونا در ایران را سه تا چهار برابر آمار رسمی اعلام شده برآورد کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر