پنج کوهنورد در زرینکوه دماوند مفقود شدند؛ هشدار درباره صعود به ارتفاعات
همزمان با ادامه عملیات جستجو برای یافتن پنج کوهنورد مفقودشده در
زرینکوه دماوند، مقامها و سازمانهای مسئول از کوهنوردان خواستند با توجه
به احتمال سقوط بهمن، فعلا از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
منصور درجاتی، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، روز چهارشنبه به خبرگزاری
ایسنا گفت که این پنج کوهنورد، روز سهشنبه، ۱۶ دی، مفقود شدهاند.
این چند نفر در شرایطی مفقود شدهاند که کمتر از دو هفته پیش با وجود
هشدارهای سازمان هواشناسی ایران مبنی بر خودداری از کوهنوردی در روزهای
چهارم و پنجم دی، شماری از کوهنوردان به ارتفاعات کلکچال، دارآباد و و
منطقه آهار تهران صعود کردند و برف و کولاک و وقوع بهمن منجر به کشته شدن
دستکم ۱۲ نفر شد.
آن طور که آقای درجاتی گفته، «این پنج نفر علیرغم ابلاغ و انتشار منع صعود
و احتمال سقوط بهمن به ارتفاعات رفتهاند و هیئت کوهنوردی نیز از هویت
آنها و عضویت در تیمهای کوهنوردی اظهار بیاطلاعی کرده است.»
وی در ادامه با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی از کوهنوردان خواست در روزهای آتی از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
پیش از این مدیرکل پیشبینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بیتوجهی شهروندان به هشدارهای هواشناسی این سازمان انتقاد کرده بود.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر