راز پردههای سبز و آبی پشت سر حسن روحانی چیست؟
عزتالله ضرغامی، رئیس سابق صدا و سیمای ایران، استفاده از پردههای
سبز و آبی برای پسزمینه سخنرانیهای رئیسجمهوری ایران، را مراحل
آمادهسازی فیلمهای تبلیغاتی حسن روحانی برای انتخابات ریاستجمهوری سال
1396 در ارتباط دانسته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عزتالله ضرغامی قرار گرفتن پردههای سبز و آبی در پسزمینه سخنرانیهای حسن روحانی را زمینهچینی برای تصویرگزاری روی پسزمینه و استفاده از این فیلمها در تبلیغات ریاستجمهوری دانست.
ضرغامی در پستی تلگرامی نوشت: ««پرده سبز یا آبی پشت رئیسجمهور در سخنرانیهای رسمی کمسابقه بوده است. به این تکنیک کروماکی میگویند. یعنی فراهم کردن امکان تصویرگذاری در پسزمینه سوژه. اما اخیرا آقای روحانی کروماکی محتوایی هم دارند. یعنی طراحی گزارههای خاص در دل سخنرانی ایشان برای پازل بعدی! حتی اگر این گزارهها ربطی به موضوع سخنرانی نداشته باشد. یک جورائی نوبر است!!»
اگر تفسیر رئیس سابق صدا و سیمای ایران از موضوع پردههای پشت سر حسن روحانی درست باشد، به نظر میآید تیم تبلیغاتی رئیسجمهور ایران کار خود را آغاز کرده و در حال پشت سرگذاشتن مراحل تولید فیلم تبلیغاتی اوست.
کروماکی یا برش فام یک تکنیک جلوههای ویژه سینمایی برای روی هم قرار دادن چند نگاره و یا فیلم بر روی هم است. بدین صورت که از اشیاء یا افراد تصاویری روبه روی پردهای معمولاً سبز یا آبی گرفته شده و با نگارههای مطلوب از پیرامون ادغام میگردند. رنگهای سبز و آبی بیشترین تضاد رنگ را با رنگ پوست انسان دارند. این تکنیک برای اولین بار در سال 1903 میلادی توسط جرج آلبرت اسمیت برای فیلم سرقت بزرگ قطار استفاده شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عزتالله ضرغامی قرار گرفتن پردههای سبز و آبی در پسزمینه سخنرانیهای حسن روحانی را زمینهچینی برای تصویرگزاری روی پسزمینه و استفاده از این فیلمها در تبلیغات ریاستجمهوری دانست.
عکس روحانی از سایت باشگاه خبرنگاران
عکس روحانی از سایت باشگاه خبرنگاران
ضرغامی در پستی تلگرامی نوشت: ««پرده سبز یا آبی پشت رئیسجمهور در سخنرانیهای رسمی کمسابقه بوده است. به این تکنیک کروماکی میگویند. یعنی فراهم کردن امکان تصویرگذاری در پسزمینه سوژه. اما اخیرا آقای روحانی کروماکی محتوایی هم دارند. یعنی طراحی گزارههای خاص در دل سخنرانی ایشان برای پازل بعدی! حتی اگر این گزارهها ربطی به موضوع سخنرانی نداشته باشد. یک جورائی نوبر است!!»
اگر تفسیر رئیس سابق صدا و سیمای ایران از موضوع پردههای پشت سر حسن روحانی درست باشد، به نظر میآید تیم تبلیغاتی رئیسجمهور ایران کار خود را آغاز کرده و در حال پشت سرگذاشتن مراحل تولید فیلم تبلیغاتی اوست.
کروماکی یا برش فام یک تکنیک جلوههای ویژه سینمایی برای روی هم قرار دادن چند نگاره و یا فیلم بر روی هم است. بدین صورت که از اشیاء یا افراد تصاویری روبه روی پردهای معمولاً سبز یا آبی گرفته شده و با نگارههای مطلوب از پیرامون ادغام میگردند. رنگهای سبز و آبی بیشترین تضاد رنگ را با رنگ پوست انسان دارند. این تکنیک برای اولین بار در سال 1903 میلادی توسط جرج آلبرت اسمیت برای فیلم سرقت بزرگ قطار استفاده شده است.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر